[O1] 1.6 falują obroty na biegu jałowym-nic nie pomaga

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jacekn
    Classic
    • 2012
    • 1

    [O1] 1.6 falują obroty na biegu jałowym-nic nie pomaga

    No i jak tam wrażenia z jednomasa i wtrysków ? Co z tym dzwonieniem ? Przeszło ?
  • krzysiekrym
    Classic
    • 2011
    • 5

    #2
    [O1] 1.6 falują obroty na biegu jałowym-nic nie pomaga

    Witam,jestem nowy na forum i nowym użytkownikiem Octavi 1.6 8V 75KM, po zakupie tego autka dopadł mnie problem z falującymi obrotami, byłem już u elektryków i mechaników. Zrobiłem juz dużo rzeczy i nadal to samo:

    wymienione
    kable
    świece
    aparat zapłonowy
    kopułka
    palec
    rozrząd (dobrze ustawiony)
    przepustnice 3 razy + adaptacje
    zmiana sterownika-komputera i kasowanie błędów
    wymiana listwy wtryskowej
    czujnik ciśnienia w kolektorze
    sprawdziłem szczelność dolotów powietrza
    sonda
    czujnik temp sprawdzony

    ma ktoś jeszcze jakieś pomysły czym to może być?

    Komentarz

    • cieslo
      Ambiente
      • 2009
      • 206

      #3
      Jak kupiłem swoją, to też falowały obroty i brała mocno olej. Wymieniłem uszczelniacze i pierścienie. Po tej naprawie falowanie ustało.

      Komentarz

      • krzysiekrym
        Classic
        • 2011
        • 5

        #4
        zapomniałem dopisać ze już wymieniałem silnik bo panewkę obróciło,a na tamtym było to samo czyli drugi silnik i problem nadal jest

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez krzysiekrym
          wymienione
          kable
          świece
          aparat zapłonowy
          kopułka
          palec
          rozrząd (dobrze ustawiony)
          przepustnice 3 razy + adaptacje
          zmiana sterownika-komputera i kasowanie błędów
          wymiana listwy wtryskowej
          czujnik ciśnienia w kolektorze
          sprawdziłem szczelność dolotów powietrza
          sonda
          czujnik temp sprawdzony
          filtr paliwa i powietrza
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz


          • #6
            a pompa?!

            Komentarz

            • krzysiekrym
              Classic
              • 2011
              • 5

              #7
              filtr paliwa nie wymieniany i pompa nie sprawdzana,jakie ciśnienie powinno być aby można było określić ze dobre ciśnienie ma? co prawda to ma lekką dziurę w gazie ale później ciągnie dobrze

              Komentarz

              • Viniu
                Rider
                • 2008
                • 517

                #8
                Panowie, falujące obroty w AEE, AKL i AEH to przecież legenda. Jeśli komuś udało sie problem wyeliminować, to na krótko, i u róznych ludzi rózne były przyczyny. Ja się z tym pogodziłem, czego i Wam życzę Ot taki urok naszych silników. Takie same problemy mają na forum VW... tak więc nie jesteśmy sami z tym problemem i albo sie z tym pogódźmy albo zmieńmy auto !!
                Pozdrawiam

                Komentarz

                • Adam204
                  Rider
                  • 2008
                  • 454

                  #9
                  Zamieszczone przez Viniu
                  Panowie, falujące obroty w AEE, AKL i AEH to przecież legenda. Jeśli komuś udało sie problem wyeliminować, to na krótko, i u róznych ludzi rózne były przyczyny. Ja się z tym pogodziłem, czego i Wam życzę Ot taki urok naszych silników. Takie same problemy mają na forum VW... tak więc nie jesteśmy sami z tym problemem i albo sie z tym pogódźmy albo zmieńmy auto !!
                  oto cała prawda w tym temacie jak szukałem na forum VW to chyba z 60 stron postów i do niczego nie doszli no może po za jednym "zmienić silnik" :P

                  Komentarz


                  • #10
                    Panowie ale pod pojeciem falujace obroty co autor mial na mysli?! bo ja sadze ze chodzilo o spore skoki obrotow, a jezeli tak to nie jest to normalne, u mnie w 1,6 AEE, ale w polo kiedy obroty zaczely swirowac pomoglo czyszczenie przepustnicy. Potem spokoj, nie bylo nic co by moglo niepokoic, owszem zgodze sie ze jezeli zaczyna sie to dziac w tym silniku to nic niezwyklego bo jest to powszechne, ale nie rozumiem juz jak mozna przejsc nad tym do porzadku dziennego. podjezdzam na skrzyzowanie a tu przygazowka do 3 tys. a moja noga na glebie, u mnie wlasnie tak skakaly obroty.
                    Co do cisnienia pompy nie mam pojecia jakie ma byc (pewnie na necie znajdziesz) ale to pierwsze co przyszlo mi do glowy , bo u mnie byly podejrzenia o pompe wlasnie, naszczescie skonczylo sie prozaicznie.

                    Komentarz

                    • tomus7
                      RS
                      • 2010
                      • 1896
                      • Peugeot

                      #11
                      może czujnik hala :?:
                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                      Komentarz

                      • mozgi
                        L&K
                        • 2009
                        • 1127
                        • Octavia I (1U2)
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM

                        #12
                        u mnie w AKL też obroty falowały, wyczysciłem przepustnicę, wymieniłem świece i kable i nadal obroty falują wyczytałem gdzieś, że przyczyną może być jakieś lewe powietrze, które się tam dostaje
                        ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                        Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                        Komentarz

                        • gregor6
                          Rider
                          • 2008
                          • 488
                          • Volkswagen

                          #13
                          krzysiekrym, a czekasz po przekręceniu kluczyka żeby przepustnica się ustawiła, czy palisz od razu :?:

                          Komentarz

                          • robekcool
                            RS
                            • 2009
                            • 2041
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            krzysiekrym, z ciekawości - jaki masz przebieg?
                            jeszcze jednej opcji nie wykorzystałeś :idea:
                            www.k-mot.pl
                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                            Autoholowanie.
                            Robert Kulma

                            Komentarz

                            • krzysiekrym
                              Classic
                              • 2011
                              • 5

                              #15
                              Zamieszczone przez robekcool
                              krzysiekrym, z ciekawości - jaki masz przebieg?
                              jeszcze jednej opcji nie wykorzystałeś :idea:
                              przebiegu mam ok 220tys km,
                              robekcool jakiej to opcji jeszcze nie wykorzystałem????

                              Wczoraj podczas jazdy z góry na luzie obroty ani trochę nie falowały i później pod górę na pełny obrotomierz i tak jakby mi brakło na chwile paliwa.

                              Komentarz

                              • hubi2000
                                Rider
                                • 2010
                                • 601

                                #16
                                Ja mam 2.0 TDI BKD u mnie na rozgrzanym silniku falowaly troche to podlaczylem VCDS i zmniejszylem obroty do 820 obr/min i jak na razie jest ok
                                Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                                https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                                Komentarz

                                • marek_0_
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 11

                                  #17
                                  proponuję odpiać wtyczkę od czujnika wspomagania i poobserwować. u mnie czujnik był przyczyną falowania obrotów. czujnik reguluje obroty np. aby nie zgasł silnik przy dużym obciążeniu pompy wspomagania(np.parkowanie).
                                  marek

                                  Komentarz

                                  • krzysiekrym
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 5

                                    #18
                                    na którym kanale można zmienić obroty??

                                    Komentarz

                                    • hubi2000
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 601

                                      #19


                                      tutaj wszystko opisalem....
                                      Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                                      https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                                      Komentarz

                                      • Matis68
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 195

                                        #20
                                        Przy dużych przebiegach falowanie obrotów w 1.6 możne być spowodowane nierównym ciśnieniem sprężania na poszczególnych cylindrach. Piszę "może" bo to usłyszałem od goscia , który serwisuje Ople, a nie VAG. Mozna i to sprawdzić
                                        http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

                                        Komentarz

                                        Pracuję...